DYKTANDA GRAFICZNE

Dzieci zwykle lubią rysować i kolorować. Proste kolorowanie można zamienić w kolorowanie zgodnie z kodem. Prócz wielu umiejętności, które się wtedy ćwiczy dochodzi jeszcze dreszczyk emocji - co z tego powstanie?
Podczas odkodowywania obrazka dzieci trenują orientację na kartce, w praktyczny sposób poznają układ współrzędnych i muszą skupić uwagę, by nie pomylić kodu.


Jedno z naszych zadań podjętych we współpracy ze szkołami partnerskimi w eTwinningu było zakodowanie zaprojektowanego przez uczniów obrazka i wysłanie go partnerom. Wiele radości sprawiło naszym dzieciom, najpierw oczekiwanie na zadanie od przyjaciół, a później jego odkodowywanie.

W trakcie pracy nad kodowaniem mogliśmy trenować bardzo ważną dla przyszłych programistów czynność - debugowanie (z debugging - odrobaczanie) - czyli szukanie i naprawianie błędów w kodzie. Dzieci okazały się w tym świetne i szybko wykryły błędy:)




Pierwszaki złapały bakcyla i proszą o  więcej zakodowanych rysunków, więc jeszcze do nich wrócimy.

Komentarze